Δημοτική Συγκοινωνία – Πρόσβαση στην Χώρα. Σημειώσατε: Τύφλα ν’ χουν τα ΤΑΧΙ !!!
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Χώρα της Μυκόνου κινδυνεύει πλέον με ερήμωση καθώς όλο και περισσότεροι την εγκαταλείπουν.Μόνιμοι κάτοικοι, δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες, επαγγελματίες κ.τ.λ.μεταφέρονται ο ένας μετά τον άλλον εκτός Χώρας. Τον χειμώνα δε, μέσα στον παραδοσιακό οικισμό είναι ελάχιστοι αυτοί που κυκλοφορούν ενώ ακόμη και ο γιαλός μας χάνει πολύ από την γραφικότητά του χάρις στα πολυάριθμα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Κατά γενική όμως ομολογία σημαντικός παράγοντας στον οποίο οφείλεται η εγκατάλειψη της πόλης αποτελεί η δυσκολία πρόσβασης προς τον Γιαλό και γενικά την Χώρα. Ακόμη και τώρα που η σεζόν δεν έχει ακόμη καλά-καλά αρχίσει, αποτελεί πονοκέφαλο για πολλούς να κατέβουν στην πόλη ξέροντας ότι θα δυσκολευτούν πολύ να παρκάρουν. Από την μία λοιπόν εκδηλώνεται η αναγκαιότητα διευκόλυνσης στην πρόσβαση, ώστε να μην σταματήσει η ζωή της πόλης και μετατραπεί σε μουσειακό χώρο
αλλά από την άλλη επιβάλλεται η οριοθέτηση της εισόδου των οχημάτων μέσα στον παραδοσιακό οικισμό, ώστε να διαφυλαχτεί η πόλη, ο παραδοσιακός και γραφικός χαρακτήρας της και η ανεμπόδιστη κυκλοφορία των πεζών, κατοίκων και τουριστών. Οι παραπάνω προβληματισμοί σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη συγκοινωνία από το ένα λιμάνι μέχρι το άλλο και με την μεγάλη απόσταση του νέου παρκινγκ πίσω από το παλαιό λιμάνι από τον Γιαλό, οδήγησαν εδώ και 3-4 χρόνια τον Δήμο να συνεργαστεί με το ΚΤΕΛ και μέσω του προγράμματος ‘‘ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ’’ χρηματοδοτήθηκαν και εφαρμόστηκαν διάφορα νέα δρομολόγια λεωφορείων που δεν υπήρχαν μέχρι τότε.
Έτσι έγιναν δρομολόγια που συνέδεαν, τα δύο λιμάνια μεταξύ τους, τα λιμάνια με την Φάμπρικα μέσω του παλαιού ή και του νέου περιφερειακού καθώς και δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο.
Τα δρομολόγια αυτά, δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι έδωσαν σημαντική ανάσα τουλάχιστον στους ταξιδιώτες αφού πάντα ένα λεωφορείο βρίσκονταν κατά την αναχώρηση ή την άφιξη των πλοίων ή των αεροπλάνων.
Αποτελούσε μάλιστα πεποίθηση όχι μόνο η συνέχιση του προγράμματος της Δημοτικής Συγκοινωνίας αλλά και η ανάπτυξή του ώστε με κάποιο νέο μικρό μεταφορικό μέσο να γίνεται
συχνότατη μεταφορά από το παλαιό λιμάνι μέχρι τον Γιαλό και από το παλαιό λιμάνι μέχρι τους ανεμόμυλους μέσω του παλαιού περιφερειακού. Δυστυχώς όμως στον κωδικό 006413 του προϋπολογισμού η πρόβλεψη για έξοδα μεταφορών είναι 00,00 ευρώ!!!!
Με έκπληξη λοιπόν και απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι στις προθέσεις της δημοτικής αρχής όχι μόνο δεν είναι η ανάπτυξη νέων δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας αλλά ουσιαστικά παγώνει και τα θετικά βήματα που είχαν γίνει μέχρι σήμερα.
Νικόλας Σαλάχας
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Χώρα της Μυκόνου κινδυνεύει πλέον με ερήμωση καθώς όλο και περισσότεροι την εγκαταλείπουν.Μόνιμοι κάτοικοι, δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες, επαγγελματίες κ.τ.λ.μεταφέρονται ο ένας μετά τον άλλον εκτός Χώρας. Τον χειμώνα δε, μέσα στον παραδοσιακό οικισμό είναι ελάχιστοι αυτοί που κυκλοφορούν ενώ ακόμη και ο γιαλός μας χάνει πολύ από την γραφικότητά του χάρις στα πολυάριθμα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Κατά γενική όμως ομολογία σημαντικός παράγοντας στον οποίο οφείλεται η εγκατάλειψη της πόλης αποτελεί η δυσκολία πρόσβασης προς τον Γιαλό και γενικά την Χώρα. Ακόμη και τώρα που η σεζόν δεν έχει ακόμη καλά-καλά αρχίσει, αποτελεί πονοκέφαλο για πολλούς να κατέβουν στην πόλη ξέροντας ότι θα δυσκολευτούν πολύ να παρκάρουν. Από την μία λοιπόν εκδηλώνεται η αναγκαιότητα διευκόλυνσης στην πρόσβαση, ώστε να μην σταματήσει η ζωή της πόλης και μετατραπεί σε μουσειακό χώρο
αλλά από την άλλη επιβάλλεται η οριοθέτηση της εισόδου των οχημάτων μέσα στον παραδοσιακό οικισμό, ώστε να διαφυλαχτεί η πόλη, ο παραδοσιακός και γραφικός χαρακτήρας της και η ανεμπόδιστη κυκλοφορία των πεζών, κατοίκων και τουριστών. Οι παραπάνω προβληματισμοί σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη συγκοινωνία από το ένα λιμάνι μέχρι το άλλο και με την μεγάλη απόσταση του νέου παρκινγκ πίσω από το παλαιό λιμάνι από τον Γιαλό, οδήγησαν εδώ και 3-4 χρόνια τον Δήμο να συνεργαστεί με το ΚΤΕΛ και μέσω του προγράμματος ‘‘ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ’’ χρηματοδοτήθηκαν και εφαρμόστηκαν διάφορα νέα δρομολόγια λεωφορείων που δεν υπήρχαν μέχρι τότε.
Έτσι έγιναν δρομολόγια που συνέδεαν, τα δύο λιμάνια μεταξύ τους, τα λιμάνια με την Φάμπρικα μέσω του παλαιού ή και του νέου περιφερειακού καθώς και δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο.
Τα δρομολόγια αυτά, δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι έδωσαν σημαντική ανάσα τουλάχιστον στους ταξιδιώτες αφού πάντα ένα λεωφορείο βρίσκονταν κατά την αναχώρηση ή την άφιξη των πλοίων ή των αεροπλάνων.
Αποτελούσε μάλιστα πεποίθηση όχι μόνο η συνέχιση του προγράμματος της Δημοτικής Συγκοινωνίας αλλά και η ανάπτυξή του ώστε με κάποιο νέο μικρό μεταφορικό μέσο να γίνεται
συχνότατη μεταφορά από το παλαιό λιμάνι μέχρι τον Γιαλό και από το παλαιό λιμάνι μέχρι τους ανεμόμυλους μέσω του παλαιού περιφερειακού. Δυστυχώς όμως στον κωδικό 006413 του προϋπολογισμού η πρόβλεψη για έξοδα μεταφορών είναι 00,00 ευρώ!!!!
Με έκπληξη λοιπόν και απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι στις προθέσεις της δημοτικής αρχής όχι μόνο δεν είναι η ανάπτυξη νέων δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας αλλά ουσιαστικά παγώνει και τα θετικά βήματα που είχαν γίνει μέχρι σήμερα.
Νικόλας Σαλάχας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου